Intro Image 1
Bauland

„Bauland“ ir „Newsec“ parengė investicinį projektą bei urbanistinę galimybių studiją, skirtą rasti tinkamiausią vietą LEZ gamybinės zonos plėtrai.

Siekiant didinti Panevėžio regiono konkurencingumą ir išlaikyti jaunus specialistus, būtina plėsti laisvąją ekonominę zoną (LEZ). Dabartinė LEZ teritorija jau yra užimta 99 %, todėl plėtra miesto ribose tapo neįmanoma. Analizė atskleidė, kad strategiškai patogiausia vieta plėtrai yra į rytus nuo miesto, kur planuojamas „Rail Baltica“ krovinių terminalas. Ši būsima infrastruktūra sukuria idealias sąlygas pramonės, logistikos ir gamybos objektų vystymui. Naujoji LEZ galės pasinaudoti visu komunikaciniu potencialu, kai „Rail Baltica“ viadukas bus užbaigtas iki 2026 m., o krovinių terminalas pradės veikti iki 2028 metų.

Išnagrinėjus kelis alternatyvius scenarijus ir atlikus jų finansinę analizę, geriausiu scenarijumi pripažintas Inovatyvios pramonės ir gamybos parko modelis. Šiame parke didžiausias dėmesys būtų skiriamas moksliniams tyrimams ir MTEP plėtrai, glaudžiai bendradarbiaujant su jau veikiančiomis regiono įmonėmis. Numatoma, kad pirmasis naujosios LEZ plėtros etapas apimtų 98,8 hektarų teritoriją.

Panevėžys/Lietuva

2022

Panevėžio miesto savivaldybės administracija

Donatas Baltrušaitis

Augustas Makrickas

Milda Pacevičiūtė

Newsec

Daugiau projektų